2017. április 10., hétfő

Pikáns csirkeszárnyak

Régen nem nagyon szerettem a csirkeszárnyat. Kiskoromban egyszer majdnem lenyeltem a csontját evés közben, szóval meg volt az okom rá. (tudom, tiszta béna vagyok) Most viszont találtam egy nagyon jó receptet, amit iszonyatosan megszerettem. Ez tényleg egy olyan recept, ami után muszáj az embernek megnyalnia mind a tíz ujját. Íme:

Hozzávalók:
- 1 kg csirkeszárny
- 2 ek szójaszósz
- 1 ek szezámmag olaj
- 2 ek édes csiliszósz
- 1-2 ek worchester szósz
- 3-4 ek méz
- 1 ek étkezési keményítő



A csirkeszárnyakat megmostam, leszedtem róla a maradék tollat. Ez a lépés a legrosszabb...
Levágtam a szárnyak végét.
Ha sűrűbb, esetleg kikristályosodott mézünk van otthon, kicsit olvasszuk meg. A mézet összekevertem a szószokkal. Ha édesebbre szeretnénk, érdemes több mézet tenni bele.
A keményítőt utoljára szoktam belekeverni. Figyelni kell arra, hogy ne maradjon csomós.
Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral. A szárnyakat sóztam és borsoztam, majd megforgattam a mázban. Szépen a sütőpapírra sorakoztattam őket. Ha maradna a mázból ne öntsük rá még ilyenkor, később jól fog jönni.
180 °C-on előmelegített sütőben 30 percig sütöttem. Utána megforgattam a szárnyakat és ráöntöttem a maradék szószt. További 25 percig sütöttem. Ha szeretnénk, hogy a bőr a szárnyakon ropogósra süljön, érdemes a vége fele grillfokozatra kapcsolni.

Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése