2014. május 15., csütörtök

Carbonara csirkemell tartáros kukoricasalátával





Ma egy egyszerű csirkés étellel készültem. Köretként rizst főztem és készítettem egy kis kukoricasalátát is. Íme a recept:




Hozzávalók:
- 50 dkg csirkemell filé
- 15 dkg felkockázott szalonna
- 18 dkg sajt
- 2 dl főzőtejszín
- 2 gerezd fokhagyma
A salátához:
- 15 ek. majonéz
- 3 ek. mustér
- 1 db kukorica konzerv
- 1 ek. cukor
- 1 csipetnyi só

Elsőként fogtam a szalonnát és apró kockákra vágtam. A boltokban lehet már előre felkockázottat is venni, a lényeg ugyan az. Egy serpenyőben megpirítottam a szalonnát, majd egy tálba tettem, mert a serpenyőre még szükségem volt a csirkemell megsütésénél. A csirkemellet szeletekre vágtam, kicsit kiklopfoltam és fűszereztem sóval, borssal, majd a szalonna zsírjában fehérre sütöttem. Ezt követően egy jénai tálba tettem a húsokat és a tetejére szórtam a szalonnapörcöt. A serpenyőben még mindig benne hagytam a szalonna maradék zsírját. Ezt felöntöttem a főzőtejszínnel. Kevergetés közben fokhagymanyomóval hozzáadtam a fokhagymát is. Egy kis vegetával ízesítettem, és végül a húsra öntöttem. A sütőt 180 fokon előmelegítettem. Utolsó mozzanatként ráreszeltem a  hús tetejére a sajtot. Légkeverésen 30 percig sütöttem.


A salátához leöntöttem a kukorica levét és egy tálba raktam. A salátához én csak mustárt és majonézt használok, tejfölt nem. Kiskoromban mindig, ha tartármártást akartam enni (csak úgy magában, mert imádom), akkor anyukám egyik szakácskönyvét vettem elő. A benne talált recept azt mondja, ugyan úgy készül, mint a főtt és a nyers majonéz, azzal a különbséggel, hogy ha készen van, egy evőkanál mustárt és cukrot is kell bele tenni. A majonéz főzést én úgy értelmeztem, hogy majonézt készítünk, ezért azt már sose olvastam el, hogy ahhoz nem árt tejfölt is keverni. Így hát tejföl nélkül készült a mai salátám is.
Ráöntöttem a kukoricára a majonézt, a mustárt, kevertem hozzá cukrot és sót is. Amíg sült a hús, a hűtőbe tettem, hogy összeérjenek benne az ízek.
Ahogy fent is említettem még rizst főztem hozzá.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése