2014. május 8., csütörtök

Vegyes pörkölt uborkasalátával

A mai ebéd ötletét Andinak köszönhetem. Mikor megkérdeztem tőle, hogy ma mit főzzek, ő egyből rávágta, hogy csináljak ubisalit. Már éreztem is a számban az ízét :) Végül egy vegyes pörkölt mellett döntöttem. A fagyasztóban találtam egy kis csirke és sertés húst, de mivel egyik sem volt elég egy komplett pörkölthöz, maradt a vegyes verzió. Ez életem első igazi pörköltje, amit apa nélkül csináltam :) Íme apu receptje:

Hozzávalók:
- 3 fej hagyma
- 20 dkg csirkemell
- 40 dkg sertéscomb
- vegeta
- só
- bors
- pirospaprika

Az uborkasalátához:
- 1 db kígyóuborka
- 1 db kis tejföl
- 2 gerezd fokhagyma (helyette jó a fokhagymakrém is)
- só
- cukor
- ecet

Előbb a köretet készítettem el. Az uborkát megmostam és lereszeltem. 1 ek. sót és 1 ek. cukrot szórtam rá, valamint 1 ek. 20%-os ecetet. Jól összekeverve már így is isteni íze volt. 2 ek. tejfölbe belenyomtam 2 gerezd fokhagymát, jól összekevertem és ráöntöttem a salátámra. A maradék tejfölt összekevertem a salátával, és végül pirospaprikával szórtam meg a tetejét.
Eredetileg nokedlit akartam készíteni, de pechemre itthon jöttem rá, hogy nincs tojásom, szóval maradt a jó öreg tészta. Utána tértem csak rá az igazi főzésre.
Elsőként egy lábosban olajon megpirítottam 3 fej apróra felkockázott hagymát. Először azt hittem, hogy sok lesz, de végül pont attól lett jó szaftos a pörköltem. Mikor már kicsit megpirult a hagyma, félrehúztam a tűzről és belekevertem 4 púpos ek. őrölt pirospaprikát. A felkockázott húst ezután adtam hozzá és lassú tűzön fedő alatt párolni kezdtem. Na jó, nem így csináltam, de így kellett volna :) Folyamatosan kevergettem, nehogy odakapjon az alja. Sajnos egyszer már sikerült így elszúrnom a pörköltet, amit apukámmal főztünk pár éve. Lestem minden mozdulatát, miből mennyit tesz, hogy majd én is olyan jót főzhessek egyszer, mint ő. Erre mikor megkért, hogy figyeljem, ne párologjon el róla a víz, elrontottam, és jól lekapott az alja. Szóval kavargatni kell! Mikor már rotyog, mehet bele a vegeta, elsőre 3-4 teáskanálnyi. A borsot se sajnáljuk.
A főszerezés után 1 dl vizet öntöttem rá és hagytam tovább puhulni a húsokat. Percenként kevergettem. A víz miatt még tettem bele némi borsot és vegetát.
Ha leszámítom a bénázásomat az elején, és lassú tűzön főztem volna, akkor 1 óra 30 perc alatt elkészültem volna. De mivel ez csak a végén jutott eszembe, 2 óra alatt sikerült csak megpuhítanom a sertéshúst.
Apu még azt szokta tanácsolni, hogy egy kis vörösbor sosem árt a pörköltbe, de mivel barátommal nem fogyasztunk alkoholt, ez a lépés kimaradt.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése