2014. május 6., kedd

Szívecskés fonott kalács









Imádok fonott kalácsot majszolgatni egy nagy bögre tej kíséretével, és mindig is ki akartam próbálni házilag. Ez a nap is eljött :) Íme a recept:







Hozzávalók:
- 40 dkg finom liszt
- 20 dkg rétesliszt
- 10 dkg cukor
- 1 tk. só
- 3 db tojás
- 5 dkg olvasztott vaj
- 5 dkg élesztő
- 2,5 dl tej

Első lépésként megmikróztam a tejet, tettem bele 1 ek. cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Meleg helyen felfuttattam.
Eközben egy keverőtálban összekevertem a liszteket, a cukrot, a sót, a 2 db tojást (a harmadik majd később kell) és az olvasztott vajat. Mikor teljesen felfutott, hozzáöntöttem az élesztőt is és alaposan összegyúrtam, hogy egy kerek tésztát kapjak. Letakarva meleg helyen a kétszeresére kelesztettem. Ezután 8 egyenlő részre osztottam és letakarva tovább kelesztettem. Mikor már megkeltek a tészták, kinyújtottam őket kb. 35 cm hosszúságú rudakra. Ezeket négyesével az alábbi videó szerint fontam össze. Tehát két fonatot készítettem. Ezt egy szív formájú sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és még egyszer letakarva megkelesztettem. Végül egy felvert tojással megkentem a tetejét. Alul-felül sütésen 180 fokon 30-40 percig sütöttem.
Nagyon elégedett vagyok a munkámmal :)
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése