2016. szeptember 7., szerda

Jiaozi, avagy kínai húsos táska




Egyik este néztünk egy főzős műsort az MTV-n és kínai húsos batyut készítettek benne. Gondoltam, mi lenne, ha... Titokban gyors rákerestem, mennyire vészes az elkészítése. Szerencsére nem olyan nagy ördöngösség, mint ahogy első ránézésre  tűnik. Viszont egy dolog miatt fel volt adva a lecke, barátom apukája régen nagyon sokszor főzött ilyent otthon, féltem, hogy nem fogom eltalálni azt az ízvilágot. Végül mindenkinek ízlett, szóval megnyugodhattam. Íme a recept:






Hozzávalók: (kb 20 batyu)
- 25 dkg finom liszt
- 5 dkg rétesliszt
- 1 dl víz
- só
- 10-15 dkg darált hús
- fél fej káposzta
- bors
- őrölt gyömbér
- kínai fűszerkeverék
- szója szósz

A lisztet és a vizet összeöntöttem és egy formálható tésztát nyújtottam belőle. Kisebb maroknyi darabokat tépkedtem belőle, és ezekből kb 10 cm átmérőjű köröket nyújtottam.
A káposztát lereszeltem, besóztam, majd fél órára állni hagytam. Utána kinyomkodtam a levét, és a káposztát a darált húshoz kevertem. Beledolgoztam a fűszereket és a szója szószt is. Ebből a töltelékből egy teáskanálnyi került a tészta lapocskákra. A tésztát félbehajtottam, a széleit benyomkodtam, félhold alakú batyukat kaptam. Lobogó vízben megfőztem őket. Mikor feljöttek a víz felszínére, leszűrtem őket. Érdemes melegen megenni, ha állni hagyjuk, kicsit megszikkad.
Amúgy Kínában Holdújévkor szokták készíteni ezt az ételt, szerencsét hoz. Van, hogy aranyat, vagy fém pénzérmét főznek bele 1-1 batyuba,  és aki azt a táskát eszi meg, az nagyon szerencsés lesz az új évben.


Én szója szósszal és teriyaki szósszal tálaltam.
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése