2014. május 31., szombat

Sajtos pogácsa


Nagybátyám kérésére sütöttem ma ezeket a finom pogácsákat az osztálytalálkozójára. Persze sütés közben rájárt az egész család, de mivel 94 db lett, jutott mindenkinek. Íme a recept:
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 25 dkg margarin
- 3 tojás sárgája
- 15 dkg sajt
- 3 tk. só
- 5 dkg élesztő
- 1 dl tej
- 1 ek cukor
- 1 kis tejföl

Egy kis tálba beletettem a cukrot és a tejet, majd belemorzsoltam az élesztőt. Meleg helyen felfuttattam. Közben a margarint összemorzsoltam a liszttel. Beletettem 2 tojás sárgáját, a tejfölt és a sót. Ezután az élesztő jött. Jól összedolgoztam, hogy egy gyúrható tésztát kapjak. A tésztát meleg helyen a kétszeresére kelesztettem.
Miután megkelt, kinyújtottam és háromszor behajtogattam. Jó, ha a hajtások között hagyjuk egy kicsit kelni a tésztát. Az utolsó hajtás után ujjnyi vastagságúra nyújtottam és egy kispohárral kiszaggattam. A tetejét megkentem tojássárgájával és jól megszórtam sajttal. 180 °C-on előmelegített sütőben sütöttem, míg a teteje szépen megbarnult.
Ahogy fent írtam, kb 94 db lett belőle. ( +- 5db... nem tudom, pontosan mennyit ettek meg ezek a galádok...)
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése