2014. május 27., kedd

Rakott kelkáposzta

Ma újra egy rakott étellel rukkoltam elő. Egyszerű, ráadásul finom is. Íme a recept:
Hozzávalók:
- 1 fej kelkáposzta
- 1 fej hagyma
- 50 dkg darált hús
- 1 nagy tejföl
- 2 gerezd fokhagyma
- só
- bors
- őrölt kömény
- pirospaprika
- 25 dkg rizs
- zsemlemorzsa

Először kivágtam a kelnek a torzsáját és leveleire bontottam. Egy fazék vízbe sót és őrölt köményt kevertem és abban 5-10 percig puhára főztem a kelt. Közben a hagymát felkockáztam és olajon megpároltam. Erre tettem rá a darált húst és a felkockázott fokhagymát. Sóval, pirospaprikával és borssal ízesítettem. Alaposan összekevertem. Fedő alatt tovább pároltam. Mikor már elfőtt a leve, öntöttem alá még egy kis levet, így teljesen megpuhult a hús. Zsírjára sütöttem. A rizst feltettem főni. Több receptben is úgy írják, hogy csak félig főzzük meg, hisz még úgyis megy be a sütőbe, de én ennek ellenére mindig teljesen készre főzöm.
Egy kisebb tepsit kikentem vajjal és zsemlemorzsát szórtam bele. A kelkáposzta felével kibéleltem a tepsi alját, erre jött rá a rizs, aztán a hús, majd a káposzta maradék része és végül a tejföl.
200 °C-on előmelegített sütőben légkeverésen sütöttem tovább kb. 30-35 percig. A lényeg, hogy a tejföl kicsit megpiruljon a tetején.
Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése