2014. május 5., hétfő

Brokkolis Dubarry szelet




Nincs itthon karfiol?  Jó lesz a brokkoli is. 
Mára egy sajtos besamelmártásos, brokkolis sertésszeletet készítettem rizzsel 3 személynek. Íme a receptje:






Hozzávalók:
- 1 db nagyobb fej brokkoli
- 70 dkg sertéscomb
- rízs
A mártáshoz: 
- 1 ek. vaj
- 1 ek. liszt
- 5 dl tej
- só
- bors
- szerecsendió
- 10 dkg sajt



A húst szeletekre vágtam, kiklopfoltam, besóztam és lisztbe forgattam. Kevés zsiradékon megsütöttem. Egy nagyobb jénai tálnak az alját kiraktam a megsült húsokkal. A brokkolit rózsákra szedtem és megmostam. Vizet forraltam és abban rövid ideig előfőztem a brokkolit. Mikor már nem volt túl kemény, lecsöpögtettem és a húsok tetejére halmoztam. A mártáshoz megolvasztottam a vajat. Hozzákevertem a lisztet és lassú tűzön megpirítottam egy kicsit. Ezután felöntöttem apránként tejjel. Folyamatosan kevergetni kell! Sóval, borssal és szerecsendióval fűszereztem. A sajtot ráreszeltem és alaposan összekevertem. Végül a hús és a brokkoli tetejére öntöttem. Pár percre 180 fokra betettem sülni a sütőbe, hogy a sajtos szósz jól rápiruljon a brokkolikra.  
Köretként rizst főztem hozzá.
Jó étvágyat mindenkinek! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése