2014. április 30., szerda

Sárgaborsó fasírt hagymás törtkrumplival


Egyszerű, finom és vega.
Másodszor készítettük már a fasírtokat ez a recept alapján. Egy jó kis családi programként dobtuk össze hárman ma délután. Egyikünk krumplit pucolt és felkockázta a hagymát, a másik a krumplit készítette, a harmadik meg jól megégette a nyelvét a borsó kóstolással. :)



Hozzávalók:
-250 g sárgaborsó
-3 fej vörös hagyma
-4 gerezd fokhagyma
-petrezselyem
-1 db zsemle
-mustár
- 1 db tojás
-só
-őrölt kömény
-őrölt fehér bors
-babérlevél
-piros paprika
-1,5 kg krumpli
-zsemlemorzsa

A sárgaborsót akár csak rizs főzésekor bögrében kimértem és dupla annyi vízzel felöntöttem és főzni kezdtem. Sóztam és néhány babérlevelet is tettem bele. Ne főzzük túl nagy lángon, mert kifuthat! Néha-néha kevergessük meg egy kicsit. Fedővel puhíthatjuk. 
Közben a meghámozott krumplit felkockázva sós vízbe tettem és megfőztem. A két fej hagymát nem túl apró kockákra felvágtam, egy serpenyőben kb. 1 dl olajon üvegesre pirítottam. A kész krumplit erre öntöttem rá és összetörtem, majd együtt sütöttem tovább pár percig. Jól meg kell sózni és borsozni.
Miközben főtt a borsó, a zsemlét beáztattam vízbe, megpucoltam és felkockáztam a hagymát és a fokhagymát. Miután puhára főtt a borsó és kicsit kihült, kivettem belőle a babérleveleket és ketté választottam az egyik felét összekevertem a hagymával és a fokhagymával, aztán összepépesítettem. A másik feléhez adtam a fűszereket, a tojást, a kinyomkodott kenyeret és a pépesített adagot. Jól összekevertem. Annyi zsemlemorzsát kell ehhez önteni, hogy gyúrható legyen az állaga. Apró kis pogácsákat formáztam belőle, ezeket megforgattam még egy kis zsemlemorzsában, majd bő olajban kisütöttem őket. 
4 fő bőven jóllakhat ezzel az adaggal.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése