2014. április 20., vasárnap

Napraforgó kenyér

 Itt egy húsvéti kenyér recept. Sonkával és tojással tökéletes az ünnepi lakomához. Egy kis plusz hozzá: Ha már a belsejében napraforgómag van, magát a kenyeret is napraforgó formájúra sütöttem egy szilikon forma segítségével. 
Hozzávalók:
60 dkg finomliszt
10 dkg rétesliszt

3 dl langyos tej
1,25 dl napraforgó olaj
2 db tojás
1 kk kristálycukor
4 kk só
4 dkg élesztő
1 cs napraforgómag



Első lépésként 1,5 dl tejbe belekeverjük a cukrot, valamint belemorzsoljuk az élesztőt. Meleg helyre téve felfuttatjuk. Ha ezzel megvolnánk, összekeverjük a két fajta lisztet, a sót, a maradék tejet, az olajt, a tojásokat és a felfuttatott élesztőt. Jó alaposan összedolgozzuk, gyúrjuk, míg egy szép sima kerek tésztát kapunk. Konyharuhával lefedve meleg helyen a duplájára kelesztjük.
Miután szép nagyra nőtt, újra átgyúrjuk, közben hozzászórjuk a megpucolt napraforgómagot. Azt is jó alaposan belegyúrjuk, hogy a tészta közepére is jusson belőle.
Én ezután a szilikonformába tettem a tésztát, beleigazítottam a szirmok helyére és úgy tettem be a légkeverésen előmelegített 180°C-os sütőbe. Kb. 40-45 percig sütjük.
Betakarva akár 3-4 napig is eláll.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése