2014. október 8., szerda

Brokkolis borsos tokány




Mára borsos tokányt terveztem, de a boltban nem hagyhattam ott az akciós brokkolit, így brokkoli is került a mai ebédbe. Íme a recept:



Hozzávalók:
- 1 kis fej hagyma
- 70 dkg csirkemell
- 3-4 db babérlevél
- 15 dkg brokkoli
- 3 tk. cukor
- só és bors
- citromlé
- 1 kis tejföl
- liszt
- víz



A hagymát megpucoltam és kockákra vágtam, majd olajon megpároltam. A hagymára dobtam a babérleveleket. A húst megmostam és csíkokra vágtam. Ez is a hagymára került, majd sóztam és borsoztam. Fedő alatt pároltam tovább. A brokkolit rózsáira szedtem, a nagyobb darabokat félbe is vágtam. Mikor a hús már majdnem elkészült, rátettem a brokkolit és finoman összekevertem, nehogy összetörjem. 10 percig pároltam együtt őket. Tettem rá 3 ek. cukrot, majd 3 fakanálnyi liszttel sűrítettem. Annyi vizet öntöttem rá, hogy majdnem ellepje a húst és a brokkolit. Újra ízesítettem, tettem még sót és borsot bőven. Mikor már rotyogott, belekevertem a tejfölt is, Fontos, hogy annyi vizet öntsünk rá, hogy megfelelő sűrűségű legyen. Másfél kupaknyi citromlevet öntöttem még bele, hogy pikáns íze legyen. Penne tésztával tálaltam.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése