2014. október 7., kedd

Karalábé krémleves



Kivételesen egy levessel jelentkezek. A karalábét sosem szerettem, de ez a leves az egyik kedvencem. Íme a recept:
Hozzávalók:
- 1 db nagyobb karalábé
- kevés vaj
- 1 kk. só és bors
- vegeta
- 2 fakanálnyi liszt
- víz
- 1 db tojás
- 1 kis tejföl fele

A karalábét késsel meghámoztam, majd felkockáztam. Vajon, fedő alatt pároltam egy lábosban. Sóval, vegetával és borssal ízesítettem. Miután már megpuhult a karalábé, hozzákevertem 2 fakanálnyi lisztet és felöntöttem annyi vízzel, amennyi levest szeretnénk majd a végén. Miután felforrt a víz, újra tettem bele egy kis sót, vegetát és borsot. Ezután belekevertem a tejfölt.
Nyáron, ha nem szeretnénk, hogy a melegben hamar megromoljon a leves, nem muszáj belekeverni a tejfölt, elég csak akkor, amikor fogyasztjuk a levest.
A következő lépés a turmixolás volt.
Anyukám mindig galuskával csinálta a levest kiskoromba, ezért én is így készítettem.
Egy kis tálba beleütöttem egy tojást, tettem bele sót, fél dl vizet és annyi lisztet, hogy ne legyen híg a tészta. Az összeturmixolt levest újra felforraltam és egy kiskanállal elkezdtem belekanalazni a galuska tésztát. Pár percig még hagytam a tűzön, néha megkevertem, hogy ne ragadjanak le a galuskák. Levéve a tűzről már lehet is tálalni.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése