2014. szeptember 12., péntek

Kakaós csiga




A napokban többször is eszembe jutott, hogy kéne enni egy jó kis kakaós csigát, de lusta voltam elmenni érte boltba. Tegnap azonban rávettem magam, hogy kipróbáljak itthon egy csiga receptet. Íme:
Hozzávalók:
- 3 dl tej
- 50 g élesztő
- 20 dkg margarin
- fél tk só
- 12 ek cukor
- 2 db tojás
- 8 ek kakaópor
- 60 dkg liszt

Első lépésként fellangyosítottam a tejet és belemorzsoltam az élesztőt, kevertem hozzá egy kis cukrot, majd felfuttattam. 100 g margarint megolvasztottam és a tejhez öntöttem, akárcsak a sót, 3 ek cukrot és 1 tojást. Egy másik tálba kimértem a lisztet, beleöntöttem a tejes keveréket, majd elkezdtem összedolgozni. Egy kevés lisztet még tettem bele, mivel nagyon ragadt a tészta.
Konyharuhával letakarva meleg helyen 40 perc alatt megkelesztettem.
Ezalatt az új "kuktám", Évi elkészítette a tölteléket. A maradék margarint felhabosította, kevert hozzá 8 ek kakaóport és 9 ek cukrot. Túl kemény lett a töltelékünk, így egy kevés puha vajat is tettünk bele, kb 1 ek-nyit.
A megkelt tésztát lisztezett nyújtódeszkán ujjnyi vastagságúra nyújtottam. Alaposan  megkentük a kakaós masszával. Szorosan feltekertük, majd 1 cm-es szeletekre vágtuk. Egy tojást felvertem, és megkentük vele a csigák tetejét.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettük és 25 perc alatt előmelegített sütőben 200 fokon megsütöttük.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése