2014. augusztus 2., szombat

Kovászos uborka




Már nagyon régóta szerettem volna csinálni itthon egy igazi koviubit, anyukámét mindig is nagyon imádtam. Ha tehetném, állandóan tartanék egy jó nagy üveggel a hűtőmben. Íme a finom és egyszerű recept.
Hozzávalók:
- kovászolni való uborka
- só
- víz
- 1 csokor kapor
- 1 szelet kenyér, vagy 1 db zsemle



A múlt héten költöztünk, barátom apukája segített a költöztetésben és tőle kaptunk egy jó nagy szatyor házi termesztésű uborkát. Kellett egy pár nap, mire kiástam a dobozokból a sótartót és a nagy dunsztos üvegünket.
Első lépésként az uborkákat jó alaposan megmostam az uborkákat és levagdostam a végüket. Anya úgy tanította, meg kell nyalni a végüket, hogy nehogy egy savanyú darab belekerüljön az üvegbe, mert az tönkreteheti az egészet. Késsel négy részre vágtam az ubikat úgy, hogy az egyik vége egyben maradjon.
A kapor egy részét az 5 l-es üvegem aljára tettem és ennek a tetejére állítgattam az uborkákat. Közéjük is dugdostam a kaporból és a tetejére is tettem belőle. Érdemes számolni, mennyi uborkát teszünk az üvegbe, mert barátom nagymamája szerint úgy a tökéletes a kovászos uborka, ha annyi kiskanál sót keverünk a vízbe, ahány uborka került az üvegbe.
Egy tálba beleöntöttem 4 l langyos vizet és 26 kiskanál sót kevertem bele (26 uborkám volt). A sós vizet a kapros uborkára öntöttem. Ezután már csak a kenyér és egy tányér hiányzott a tetejéről.
Pechemre, ahogy elkészültem, el is bújt a nap... két napra. De szerencsére összeszedte magát az idő és 3 nap alatt el is készült a koviubi.
Egy lezárható műanyag tálba tettem az uborkákat és egy szűrőn keresztül öntöttem rá a léből is. A lezárhatóság azért fontos, mert különben a hűtőben minden átveszi a kovászos uborkánk illatát.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése