2014. október 18., szombat

Csípős-savanyú leves





Egyik kedvenc kínai ételem a csípős-savanyú leves. Már régóta tervezgettem fejben, hogy majd egyszer megfőzöm, de eddig még nem szántam rá magam. Nem rég azonban találtam egy jónak tűnő receptet, így ma ezt is megfőztem. Nem olyan lett, mint a kedven éttermemben, de így is finom lett. Íme a recept:





Hozzávalók:
- 20 dkg csirkemell
- 20 dkg gomba
- 1 ek. szója szósz
- 3 ek. étkezési keményítő
- 1 szál répa
- 1 ek. 20%-os ecet
- 1,5 l húsleves alaplé
- 1 ek. só
- 1 csipet bors
- 1 ek. Erős Pista
- 1 db tojás

A húst elsőként megfőztem 1,5 l vegetás vízben, így a húsom is kicsit puhult, ráadásul az alaplé is elkészült. Közben a gombát megmostam, felszeleteltem és kis olajon megdinszteltem. Az eredeti receptben fafüle gomba van, de sajnos azt nem tudtam beszerezni, pedig azzal lett volna igazi. Míg a csirke és gomba készült, megpucoltam a répát és felkockáztam.
Az alaplét visszatettem a tűzre és elkezdtem beletenni a hozzávalókat, a felkockázott csirkemellet, a gombát és a répát. Ízesítésként szójaszószt, sót, borsot és ecetet használtam. A leves csípősségét Erős Pistával adtam meg. 1 ek. Erős Pistától kellemes csípős lett.
Kevés vízzel kikevertem a keményítőt, majd lassan a leveshez kevertem. Ezzel besűrítettem és kissé kocsonyás állagot adtam a levesemnek. Utolsó lépésként felvertem egy tojást és a levest kevergetve hozzá öntöttem.
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése