2014. július 21., hétfő

30 perces pizza

Az utóbbi időben jó nagy ívben elkerültem a konyhát, azonban ma újra felvettem a kötényt és barátommal összedobva a tudományunkat összedobtunk 4 pizzát. Az alábbi receptből 2 db 30 cm-es kerek pizza jön ki. Íme a recept:
Hozzávalók:
Tészta:
- 2,5 bögre liszt ( 1 bögre 2,5 dl)
- 2/3 bögre meleg víz
- 2 tk. szárított élesztő
- 1 tk. cukor
- 2 ek. olaj
- 1 tk. só
- oregánó
- fokhagymapor

Feltéthez igazából szinte bármit lehet használni. Mi hagymát, kukoricát, szalámit, rukkolát, felvágottat és sajtot tettünk rá. Az alapszósznál játszott barátom nagyobb szerepet, barbecue szószt készített és azt használtuk. Valami isteni lett. A receptje EZEN a linken megtekinthető.
A tészta elkészítéséhez öntsük egy tálba a meleg vizet, szórjuk bele a cukrot és az élesztőt, majd jól keverjük össze. Nem kell hagyni kelni, egyből önthetjük is bele a lisztet. Először csak 2 bögrével tegyünk bele, a maradékra csak akkor lesz szükségünk, ha túlságosan ragadna a tészta. Mehet bele az olaj, a só és a fűszerek. Villával jól összedolgozzuk, utána pedig kézzel összegyúrjuk. Ez a folyamat maximum 5-10 percet vesz igénybe. 5 percre pihenni hagyjuk a tésztát, addig elő tudjuk készíteni a feltéteket és be tudjuk kapcsolni a sütőt. Én légkeverésen sütöttem a pizzát 200°C-on. Ha alap szósznak a BBQ szószt használjuk, akkor sajnos nem fél órás a pizzánk, kicsit időigényesebb a dolog. Tehát, az 5 perces pihenő után félbevágjuk a tésztát, fejtetőre állítunk egy tepsit, rárakjuk a sütőpapírt és azon nyújtjuk kerek formájúra a tésztánkat. Én elég vékonyra nyújtottam, ezért a szélét visszapenderítettem, különben megégett volna kicsit. Ezután mehet rá az alapszósz (pizzakrém, BBQ, paradicsomszósz, stb), a feltétek és mehet is a sütőbe 15 percre.
Ha megsült az első, tehetjük is a következőt a sütőbe. ( persze az már kicsúszik a fél órás időkeretből, de akkor is csak 45 perc az egész)
Szerencsére az elkészülés gyorsasága nem megy a minőség rovására.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése