2015. november 19., csütörtök

Sütés nélküli sajttorta


Újra bekeveredtem a konyhába. Vettem egy új süteményes könyvet, abban találtam ezt a receptet. Nagy sikert aratott, az már biztos. Íme a recept:

Hozzávalók:
150 g margarin
400 g zabkeksz
500 g ricotta
4 ek. porcukor
2 db citrom reszelt héja és a leve
140 ml habtejszín
6 db zselatinlap
350 g meggy



A kekszet egy vastagabb zacskóba tettem, majd sodrófával apró darabokra törtem. Lényeg, hogy ne legyenek benne nagy darabok.
Megolvasztottam a vajat, majd összekevertem a keksszel. Egy 30 cm-es  csatos tortaformának az alját kibéleltem sütőpapírral, az oldalát pedig kikentem vajjal. A vajas kekszet a forma aljába nyomkodtam. Ez egy fontos lépés, mert különben szétesik a tortánk alja. Amíg a krémmel elkészültem, a tortaalapot a hűtőbe tettem.
A ricottát egy tálba öntöttem és simára kevertem. Hozzáreszeltem a citromok héját és belekevertem a cukrot.
A tejszínt robotgéppel kemény habbá vertem, majd a ricottához kevertem.
Kifacsartam a citromok levét egy tálba, ebbe áztattam be a zselatinlapokat kb. 5 percig. Ezt követően egy másik edénybe vizet forraltam és mint a csoki olvasztásakor, gőzfürdő felett melegítettem fel a zselatint. Lényeg, hogy teljesen elolvadjon a zselatin a citromlében, de nem szabad, hogy elkezdjen forrni.
Miután kihűlt, lassan a krémhez kevertem. Az elkészült tölteléket a kekszalapra öntöttem, a tetejét elsimítottam. Legalább 2 órán át pihentessük a hűtőben, hogy megdermedhessen a zselatin a krémben!
A meggy levét leöntöttem, majd szirupot főztem belőle. Ezzel locsoltam meg a torta tetejét. A meggyeket is ráhalmoztam.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése