2015. március 13., péntek

Színes kuglóf

Ez az első kuglófom. Limara receptje alapján készült egy kis színezéssel feldobva. Íme a recept:
Hozzávalók:
- 30 g élesztő
- 1,5 dl tej
- 50 dkg liszt
- 15 dkg olvasztott margarin
- 15 dkg cukor
- 2 db tojás
- 1 csipet só
- fahéj
- kakaópor
- mazsola
- vanília aroma
- ételfesték


A tejet megmelegítettem, elkevertem benne 1 tk. cukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt. Meleg helyen hagytam felfutni.
A margarint megolvasztottam, beleszórtam a lisztet, a sót, a fahéjat. Hozzákevertem a tojásokat, majd a felfutott élesztős tejet és ízlés szerinti mennyiséget a mazsolából is. Alaposan összedolgoztam. Lágy, gyúrható tésztát kaptam.
Három részre osztottam. Az egyikhez öntöttem a vanília aromából és sárga ételfestékből, a máikhoz piros ételfestékből, a harmadikhoz pedig a kakaóporból. Jól összedolgoztam őket, majd meleg helyen a duplájára kelesztettem őket.
Mikor már jól megnőttek egyesével kivettem őket a nyújtódeszkára. Mindegyikből egy négyzet alakot nyújtottam, majd egymásra raktam őket és feltekertem, mint a kakaós csigát. Majd fogtam az így kapott tészta rudat és a két végét megfogva csavartam rajta egyet.
A sütőformát kivajaztam és liszteztem, majd belehajtogattam a tésztát. Meleg helyen tovább kelesztettem, így megtelt a sütőforma.
180 °C-on sütöttem 45 percig. 20 perc után lefedtem a kuglóf tetejét alufóliával. Miután elkészült, a formában hagytam kihűlni.
Tálaláskor porcukorral szórtam meg a tetejét.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése