2015. március 11., szerda

Házi hamburger zsemle

Az előző bejegyzésben említett házi hamburger zsemle receptjét is megosztom veletek. Sokkal tömörebb lett, mint a boltokban kapható. Ebből a receptből 16 db zsemle jött ki. Íme a recept:

Hozzávalók:
- 4 dl tej
- 4 ek. cukor
- 40 g élesztő
- 1 kg liszt
- 200 g rétesliszt
- 1 dl olaj
- 2 tk. só
- 3 db tojás
- 200 g natur joghurt
- szezámmag


A tejet megmelegítettem, belekevertem a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Meleg helyen hagytam felfutni.
Addig a liszteket egy kelesztőtálba szitáltam, hozzákevertem a sót, a joghurtot, az olajat és 2 tojást. Miután hozzá öntöttem a felfuttatott élesztőt, alaposan összegyúrtam és dagasztottam. Egy sima tésztát kaptam. A gyúródeszkán szépen kigömbölyítettem, majd visszatéve a kelesztőtálba megkentem olajjal a tetejét és meleg helyre tettem 1 és fél órára.
Miután megkelt a tészta 16 egyenlő részre osztottam. Egyesével mindet kigombolyítettem a gyúródeszkán.
Sütőpapírral bélelt tepsire tettem őket, egyszerre csak ötöt, mivel nem szerettem volna, hogy összenőljenek sütés közben. Fél órát ilyenkor is hagyni kell kelni őket.
Mielőtt a sütőbe kerültek volna, lisztezett kézzel óvatosan lenyomkodtam a tetejüket, majd megkentem a maradék felvert tojással és megszórtam szezámmaggal.
180 °C-ra előmelegített sütőben kb 30 percig sütöttem őket.
Az interneten azt olvastam, hogy praktikus sütés után vízzel kicsit lespriccelni a zsemléket, hogy puhák maradjanak.
Mielőtt összeraktuk a hamburgerünket grillezős serpenyőben kicsit meggrilleztük a félbevágott zsemlék mind két oldalát.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése