2015. december 5., szombat

Fenyős tallérok




Már napok óta szemezgetek egy videóval, amiben egy szivárványos kekszet készítenek. Kedvenc receptes oldalamon ráadásul meg is találtam a receptjét, szóval muszáj volt kipróbálnom. Annyit változtattam, hogy én fenyő formát használtam, ha már lassan itt a karácsony.
Íme a recept:




Hozzávalók: (kb 20-30 db lesz belőle, attól függ mekkora szeleteket vágunk)
- 17 dkg margarin
- 14 dkg porcukor
- 1 csipet só
- 1 tk. vanília aroma
- 3 tojássárgája
- 30 dkg liszt
- zöld ételfesték
- cukorgyöngyök
- 1 tojásfehérje
- 1 tk. víz

A margarint érdemes a sütés előtt kivenni a hűtőből, hogy könnyebben dolgozhassunk vele. Vagy ha erre nincs lehetőségünk, mert valaki azonnal sütni akar, mint ahogy én szoktam, akkor apró kockákra vágva fél percre tegyük be a mikróba a margarint.
Öntsük hozzá a porcukrot és addig keverjük, míg krémes nem lesz.
Hozzákeverjük a sót, az aromát, a tojássárgájákat és a lisztet. Nekem túlságosan ragadt a tésztám, így még hozzágyúrtam egy kevés lisztet.
A kész tésztát két részre osztottam. Az egyikhez öntöttem a zöld ételfestéket. Jó tanács: gumikesztyűt vagy zacskót érdemes húzni a kezünkre, ha nem akarunk úgy kinézni, mint Shrek. (én mindig nyakig ételfestékes vagyok) Jól bele kell dolgozni. Ha nem elég erőteljes a szín, öntsünk még hozzá.
A két színű tésztát 1-1 zacskóba tettem és 20 percre a fagyasztóba raktam, hogy megdermedjen benne a vaj.
Ezután lisztezett felületen kinyújtottam a zöld tésztát és fenyő formájú kiszúróval kiszaggattam. Mivel túl nagy volt a fenyő formám, az alját levágtam így, kaptam meg a végső kis fenyőmet. Elég pepecs munka volt, de megérte.
A maradék tésztát újra gyúrtam, nyújtottam és szaggattam, hogy minél kevesebb legyen a hulladék anyag.
A tojásfehérjét minimálisan felvertem a vízzel és ezzel ragasztottam egymásra a fenyőket. Az így kapott "fenyő rudat" alufóliára tettem és újabb 20 percre a fagyasztóba raktam.
Miután lejárt az idő, kivettem a fenyőket a fagyasztóból és a fehér tésztával elkezdtem kitölteni az ágak közötti réseket. Végül addig töltögettem a tésztát, míg a fenyő körül egy kör alakot kaptam. Finoman érdemes hengergetni az asztalon, hogy egyenletes legyen a fehér tészta a zöld körül.
Ezt követően pár percre újra a hidegbe száműztem a hengert, hogy könnyebb legyen majd szeletelni.
A maradék tojásfehérjével bekentem az oldalát és a cukorgyöngyökbe hentergettem.
Éles késsel óvatosan fél cm széles karikákat vágtam belőle, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket. 180 °C-on előmelegített sütőben 15-20 percig sütöttem őket.
Nagyon finom volt, túl gyorsan elfogyott. Mikulás ajándékként azért még tudtam néhányat adni a munkatársaimnak.
Jó étvágyat hozzá!

Az ihletet adó videó:
(mellesleg érdemes megnézni ezt a csatornát, hihetetlen mik vannak rajta)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése