2016. február 10., szerda

Zab(a)palacsinta


Azóta szeretnék egy jó kis zabpalacsintát sütni, mióta az egyik volt osztálytársam, Dominik megkínált azzal, amit az anyukája csinált neki. (Onnantól kezdve, szinte minden nap kunyeráltam tőle egy felet) Anno meg is kaptam az anyukája receptjét, de csak nem akart sikerülni. Pár napja azonban összejött valami hasonlí, így ma reggel is ezt készítettem tízóraira. 
Íme a recept:
- 4 db tojás
- 2 és 1/4 bögre zabliszt (házi)
- 1 és 1/4 bögre zabpehely
- 2 és 1/2 teáskanál sütőpor
- kb. 10 ml folyékony édesítőszer
- csipet só
-1/8 bögre fahéj (elhagyható)



Nézegettem a boltokban mostanában a zablisztet, de rájöttem, hogy teljesen felesleges megvennem, hiszen otthon tudok hasonlót készíteni. Igaz, hogy nem lesz olyan finom állagú, mint a bolti, te eddig minden sütésemkor bevált. 
Van egy konyhai kisgépen, Roboschef, ehhez vannak daráló kések, azzal daráltam le 2 és 1/4 bögre nagy szemű zabot. Addig daráltam, míg az állaga olyan nem lett, mint mondjuk a kókuszreszeléknek. 
Egy keverőtálba összeöntöttem a hozzávalókat és jó alaposan összedolgoztam.

A palacsinta sütőt hevíteni kezdtem és befújtam EZ Coat olaj spray-vel. Még egyszer barátom tesójától kaptuk, nem túl sokat használtam, szerintem hal szaga van :) De mint kiderül, tökéletes diétás ételek elkészítéséhez, és mivel most próbálunk egészségesen étkezni, nagyon megörültem ennek. 
Szóval a palacsinta tésztából kis mennyiséget a sütőre tettem, szépen el egyengettem és mikor már kezdet lukacsos lenni a tészta, fordítottam rajta egyet. Nem kell túl sokáig sütni, de azért ne is maradjon nyers a belseje.

Kb. 10-12 amerika palacsinta méretű darab jött ki belőle (nem tudom pontosan, mert lehet, hogy néhányat megettem sütés közben)
Magában is nagyon finom, de mézzel, lekvárral pudinggal, tejszínhabbal is (még sorolhatnám) kitűnő.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése