2016. július 23., szombat

Édes-savanyú cukkinis csirke

Először próbáltam ezt ki, nagyon finom lett, nagyon imádtuk, nagyon gyorsan elfogyott. Íme a finom recept:
Hozzávalók 3 adaghoz:
- 1 db közepes cukkini
- 65 dkg csirkemell
- 1 fej hagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 1-2 db piros paprika
- 1 tk őrölt gyömbér
- cukor vagy édesítő
- olaj vagy kókuszzsír
- só
- fehérborecet
- szójaszósz
- étkezési keményítő


A cukkinit megmostam és "zebrásra" hámoztam. Ezt az új szakácskönyvemben olvastam. Ilyenkor nem hámozzuk meg az egész cukkinit, néhány csíkot meg kell hagyni rajta, így színesebb lesz, amit főzünk. Felkarikáztam, majd csíkokra vágtam. A hagymát is megpucoltam és azt is csíkokra vágtam.
A csirkemellet és a paprikát megmostam és felkockáztam. A serpenyőben megolvasztottam egy kanál kókuszzsírt és ebben fehéredésig sütöttem a csirkét. Mikor elkészült félretettem egy másik tálba. Kimostam a serpenyőt, majd újabb adag kókuszzsíron megpároltam a hagymát és rátörtem a fokhagymát. Erre került a cukkini és a paprika. 3-4 percig nagy lángon sütöttem. Hozzáöntöttem a csirkét és egy kis pohár vizet. Összekevertem és rászórtam egy kevés sót, gyömbért. Öntöttem rá egy kis édesítőt, fehérborecetet és 2-3 ek. szójaszószt. Alaposan összekevertem. A szósz ízét sikerült úgy eltalálnom, hogy olyasmi lett, mint az Uncl Ben's édes-savanyú szósz. Pár percig hagytam főlni. A szószból kivettem egy pohárba néhány kanállal és hozzákevertem 1 ek. keményítőt. Ezt hozzáöntöttem a cukkinis csirkéhez, így a szósz nem lett túl híg.
Rizzsel tálaltam.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése