2016. július 23., szombat

Brownie


Végre sütni is volt időm, és mivel pikk-pakk elfogyott, nem lehetett olyan rossz. Ezer éve, még talán a blog elindításakor sütöttem először és utoljára brownie-t. Hát épp itt volt az ideje. Barátnőim emlegették, hogy úgy ennének brownie-t, hogy hirtelen felindulásból hazamentem és megsütöttem. Íme a tökéletes recept:

Hozzávalók:
- 250 g margarin (egy kocka rama)
- 180-200 g  keserű csoki (2 tábla)
- 360 g cukor
- 80 g cukrozatlan kakaópor
- 65 g liszt
- 1 tk. szódabikarbóna vagy sütőpor
- 4 db tojás



A sütőt előmelegítettem 180°C-ra. Egy tálban összekevertem a cukrot, a kakaóport, a lisztet és a szódabikarbónát.
Gőzfürdő fölött összeolvasztottam a felkockázott margarint és a kockákra tört csokit. Bevallom, ezt a lépést még sose sikerült tökéletesen megcsinálnom, na de most, pont olyan szép fényes lett a megolvadt csoki, mint ahogy a nagykönyvben meg van írva. Fontos, hogy mindig kevergessük.
A csokis masszát levettem a gőzről és hozzákevertem a kakaóporos egyveleget. Utolsó lépésként egyesével belekevertem a tojásokat is.
Kivajaztam egy 30*25 cm-s tepsit, beliszteztem az oldalát, hogy ne tapadjon rá a brownie tésztája. (Persze, ha lenne sütőpapírom, ezt a lépést kihagyhatnám, de sosincs. Karácsonykor vettem, de bennfelejtettem a munkahelyemen a szekrényemben, és azóta is ott van. Jó helyen...) Beleöntöttem a tepsibe a tésztát, szépen el egyengettem. Vigyázat! Ne kezdjétek el lenyalogatni a kezetekre került tésztát, mert egyszer csak azt veszitek észre, hogy nyersen megettétek az egészet!!!
30 percig sütöttem a brownie-t. Laikusan azt gondolná az ember, hogy 30 perc után még nyers a közepe a sütinek, ezért még vissza kell rakni 10-15 percre, de általában pont ilyenkor lehet elrontani. A brownie akkor jó, ha a külseje ropogós a belseje pedig egy kicsit nyers. Ha sütés után hagyjuk kihűlni a tepsiben a sütit, pont jó lesz az állaga. Tehát, ha tűpróbával nézzük meg, nyers e a közepe, nem gond, ha a tészta kicsit hozzáragad a tűhöz. És az se baj, ha kicsit berepedezik a teteje. Jó magas lett nekem, kb 5-6 cm.
Jó étvágyat hozzá!
Egyétek gyorsan, nehogy valaki elegye előletek!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése