2016. november 10., csütörtök

Vajas halloween keksz

Egy kis előkarácsonyt tartottam nem olyan rég; mármint sütemény díszítés szempontjából. A mézes kalács sütésre még várni kell egy kicsit, de pont jókor jött a halloween, tudtam készíteni pár díszített vajas kekszet. Íme a recept:
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 20 dkg cukor
- 20 dkg vaj
- 1 tk sütőpor
- 1-2 ek tejföl
- 2 tojás
- vanília aroma



Díszítéshez:
- tojásfehérje
- porcukor
- ételfesték
- francia drazsé
- citromlé

A lisztet és a vajat jól összegyúrtam, majd hozzáöntöttem a cukrot, a sütőport, az aromát és a tojásokat is. Tovább gyúrtam. A tejföltől könnyen gyúrható tésztát kaptam. Fóliába csomagoltam, és egy órára a hűtőbe tettem.
Addig elkészítettem a díszítéshez az "írókát". Felvertem a tojásfehérjét, majd finoman beleszitáltam a porcukrot és hozzákevertem a citromlevet. Fontos, hogy új lőjük be az arányokat, hogy ne legyen se túl híg, se túl tömör az állaga. Kisebb tányérokba öntöttem a mázból, ezekhez kevertem különböző színű ételfestéket.
Miután letelt a pihentetési idő, lisztezett felületen kinyújtottam a tésztát és sütikiszúrókat használva kialakítottam a formákat. Többnyire kör formát használtam, de a csontvázhoz jól jött az ember formájú kiszúróm.
Sütőpapíral bélelt tepsibe tettem őket, majd 15 perc alatt sütöttem meg őket 180°C-on előmelegített sütőben.

Díszítésként először csak az alsó réteget vittem fel. Annak kellett pár óra, mire teljesen megszáradt. Ezután tudtam csak a többi díszítést felvinni.
Jó szórakozást a díszítéshez és jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése