2016. december 31., szombat

Lekváros bukta

Mostanában a blog kicsit el lett hagyagolva, vagy azért mert lusta voltam begépelni a recepteket, vagy azért mert olyant főztem, ami már fent van itt az oldalon.
Most egy olyan recepttel jöttem, amit ezer éve ki szerettem volna próbálni, de eddig még nem volt "merszem" hozzá, nem mintha nehéz lenne...
Dédimamám egyik specialitása volt annak idején a lekváros bukta. Szerettem volna megtanulni tőle a receptet, de mindig mire odaértem hozzá, már meg volt kelesztve a tészta, és nekem pont az lett volna a lényeg, hogy miből mennyit kellene bele tennem. Sajnos tőle már nem fogom tudni megkérdezni, hogyan kell pont olyant sütni, de remélem, hogy ez is elnyerné a tetszését és büszke rám. Íme a recept:

Hozzávalók:
- 3,5 dl langyos tej
- 30 g friss élesztő
- 1 ek. cukor
- 25 dkg rétesliszt
- 25 dkg liszt
- 5 dkg porcukor
- 2 csipet só
- 2 db tojás
- 9 dkg olvasztott margarin
- lekvár (töltelék)

A tejet és a cukrot összekevertem, majd belemorzsoltam az élesztőt. Meleg helyen felfuttattam.
Egy nagy tálban összekevertem a liszteket, a porcukrot, a sót, hozzáütöttem egy tojást, valamint beleöntöttem az olvasztott margarint és az élesztős tejet. Alaposan összedolgoztam, gyúrtam, dagasztottam. Nekem egy kicsit az elején túl ragadós volt a tészta, így öntöttem hozzá még egy kis lisztet.
Letakarva 15 percig pihentettem, majd lisztezett deszkán újra összegyúrtam. 30 percig meleg helyen kelesztettem.
Kinyújtottam a tésztát, majd 10*10 cm-es négyzeteket vágtam belőle. ezeknek a szélére tettem 1 kiskanálnyi lekvárt. Praktikusabb keményebb, vágható lekvárt használni, az kevésbé fog kifolyni a tésztából. Én sima áfonya lekvárt használtam. Már régóta a hűtőben volt, így eléggé meg volt dermedve, így azt is tudtam használni.
Óvatosan feltekertem a tésztákat, majd sütőpapíros tepsibe szorosan egymás mellé tettem őket. A maradék tojással megkentem a bukták tetejét, ettől szép piros és fényes lett sütés után a tetejük.
180°C-on előmelegített sütőben 30 percig sütöttem őket.
Érdemes még melegen, frissen megenni.
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése