2017. január 17., kedd

Tiramisu ala Guba papa

Ezt a receptet még középiskolában szereztem egyik osztálytársamtól, Gubától. Egy iskolai feladat miatt csinált egy videót, amin Tiramisut készít, abból lestem el, mit hogy kell csinálni. Azóta többször elkészítettem már. Szerintem tökéletes. Íme a recept:

Hozzávalók:
- 1 bögre kávé
- 50 dkg mascarpone
- 1 csomag babapiskóta
- 5  db tojás
- 4 ek. cukor
- fahéj
- kakaópor

A tojássárgáját és a fehérjét kettéválasztottam. Mindkettőhöz öntöttem 2-2 ek cukrot. A sárgáját robotgéppel habosra kevertem, majd hozzáadtam a mascarponét és egy kis fahéjat. Felvertem a fehérjét, majd finoman a mascarponés krémhez adtam. 
Egy közepes jénai tál alját vékonyan kikentem a krémmel. A babapiskótákat éppen hogy belemártottam a kávéba, majd a kikrémezett tálba tettem. Fontos, hogy ne áztassuk el a piskótákat. 
Egy sor babapiskóta után megkentem a tetejét krémmel, majd az egészet megismételtem még egyszer. Legutóbb 3 sort csináltam, de ahhoz már kevés volt ez az adag a krémből, viszont két sorhoz bőven elég.
A legutolsó réteg krémet finoman megszórtam cukrozatlan kakaóporral. 
Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése