2017. február 15., szerda

Almás-meggyes pite

Ha már mindenki Valentin napot tart, én is készültem egy kis aprósággal, de csak azért, hogy legyen mivel megtömnünk a hasunkat (a férfiakhoz úgyis a hasukon át vezet az út a szívükhöz, nem? :)
Íme a recept:
Hozzávalók:
- 25 dkg liszt
- 20 dkg cukor
- csipet só
- 1 cs. vaníliás cukor
- 20 dkg margarin
- 2 tojás
- 30 dkg meggy
- 40 dkg alma
- 4 ek keményítő
- fahéj

A lisztet összekevertem 5 dkg cukorral, a sóval és a vaníliás cukorral. Belemorzsoltam a vajat, majd hozzáütve egy tojást, rugalmas tésztát gyúrtam. 
A tésztát egy nagyobb és egy kisebb részre osztottam (kb 1/3). A nagyobbat kör alakúra nyújtottam és belesimítottam a kivajazott/kilisztezett piteformába. Érdemes nagyobbra nyújtani, hogy a piteforma szélén lelógjon a tészta. Villával megszurkáltam a tésztát és a hűtőbe tettem pihenni. A kisebb részt fóliába csomagoltam és az is a hűtőbe került.
A meggyhez én befőttet használtam, leöntöttem a levét, és mindegyiket félbevágtam, nehogy maradjon benne mag. (Természetesen már az elsőben találtam egyet)
Az almákat meghámoztam, kivágtam a magházukat, majd nagy lukú reszelővel lereszeltem. Az almának érdemes alaposan kinyomni a levét.
Összekevertem a gyümölcsöket, hozzáöntöttem a maradék 15 dkg cukrot, valamint a fahéjat és a keményítőt. A keményítő helyett használhatunk pirított zsemlemorzsát is. 
A gyümölcsöt a hűtőből kivett piteformába öntöttem, finoman belesimítottam.
A maradék tésztát kinyújtottam és 42 db szívecske formát szaggattam ki belőle. Ezeket szépen körbe raktam a gyümölcs tetején. a lelógó tésztát visszahajtogattam és a legszélső sor szívekhez nyomtam. 
Ezzel megakadályozhatjuk, hogy a gyümölcs leve kifolyjon.
Amúgy ha nem szirupos, szerelmes pitét szeretne sütni valaki, érdemes a maradék tésztából derelye vágóval csíkokat vágni, és azt rácsosan elhelyezni a pite tetején.
A maradék egy tojást felvertem és megkentem vele a tésztát. 
200 °C-on előmelegített sütőben sütöttem 30 percig. Utána alufóliával letakartam a pite szélét és 180°C-ra visszavett sütőben még 40 percig sütöttem. 
Sütőből kivéve érdemes 2 órán át hűlni hagyni, hogy megdermedjen a gyümölcs leve. 

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése