2017. március 21., kedd

Babgulyás




Már hetek óta annyira ettem volna egy jó babgulyást, de vagy időm, vagy alapanyagom, vagy kedvem nem volt hozzá. Most jól bevásároltam és főztem egy jó nagy fazékkal, hogy lefagyasztani is tudjak belőle "ínséges" időkre. Íme a recept:



Hozzávalók:
- 1-1,5 kg sertés comb
- 10 dkg füstölt hús
- 3-4 db konzerv bab (kb 75-100 dkg)
- 4 szál répa
- 2 szál fehérrépa
- 1 kisebb darab zeller
- 1 fej hagyma
- só
- bors
- 3 ek pirospaprika
- 4-5 db babérlevél
- gulyáskrém

A füstölt húst és a hagymát apró kockákra vágtam. A füstölt húst üvegesre főztem, majd öntve rá egy kis olajat tovább pároltam a hagymával együtt.
Közben a húst is felkockáztam, a zöldségeket felkarikáztam.
A hagymához adtam a húst. Addig kevergettem, míg ki nem fehéredett a hús. Ekkor mehettek bele a zöldségek. Fedő alatt pároltam tovább
Mikor már a hús és a zöldség is levet engedett, fűszereztem. Ezután gyorsan felöntöttem vízzel, nehogy a pirospaprika odakapjon és megkeseredjen. Érdemes nagyobb fazékban főzni ekkora adagot, hogy akár 2 liter vizet is rá tudjunk önteni a húsra.
Lassú tűzön addig főztem, míg a hús szinte majdnem készre főtt. Ekkor öntöttem hozzá a babot, és beledobtam a babérleveleket. Pár csepp gulyáskrém is került bele, csak az íze végett.
Mikor már a hús és a zöldségek is megpuhultak, levettem a tűzről.

Jó étvágyat hozzá

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése