2017. április 16., vasárnap

Répatorta

- Csókolom, van répatorta?
- Nincs, de holnap lesz.

Talán még általános iskolába jártam, amikor először ettem répatortát. Imádtam! Többször terveztem, hogy sütök egyet, de valahogy mindig elmaradt. Most viszont, hogy húsvét van, úgy döntöttem, ez lesz a desszert a sonka után. Ráadásul egy kis újdonsággal is készültem. Íme:




Hozzávalók:
- 225 ml olaj
- 3 db tojás
- 225 g cukor
- 1 tk vanília kivonat
- 200 g sárgarépa
- 100 g darált dió vagy dejó
- 100 g mazsola
- 200 g liszt
- 75 g teljes kiőrlésű liszt
- 1 cs sütőpor
- 1 csipet só
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 tk őrült gyömbér
- 1/4 tk szerecsendió
- 1 narancs reszelt héja

Az olajat, a tojást, a cukrot és a vaníliát összekevertem. A répát megpucoltam, majd egy tiszta konyharuhára reszeltem. A konyharuha segítségével alaposan kifacsartam a répa levét. A répát, a diót és mazsolát a tojásos egyveleghez kevertem. Egy tálba összeöntöttem a liszteket, a sütőport, fűszereztem sóval, fahéjjal, gyömbérrel és egy kevés reszelt szerecsendióval. A száraz hozzávalókat a tésztához szitáltam. Az egészet alaposan összekevertem. Utolsó lépésként reszeltem bele egy kis narancs héjat.
A tortaformám alját kibéleltem sütőpapírral, az oldalát pedig beolajoztam. Beleöntöttem a tésztát, majd 180°C-on előmelegített sütőben 45 percig sütöttem.
Jó étvágyat hozz!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése