2018. február 10., szombat

Céklakrémleves



A színe miatt már ezer éve ki szerettem volna próbálni. Hát végre most megtörtént. 
Ízlett is, meg nem is... Sajnos otthon csak én ettem belőle, így ez az adag kicsit soknak bizonyult nekem, már harmadik napja eszem, de nem akar elfogyni... Nem biztos, hogy bekerül a repertoáromba ez a recept. De hátha másnak megtetszik.

Mielőtt belevágnánk a céklahámozásba, érdemes gumikesztyűt húzni, ha csak nem szeretnénk élénk vörösre festeni a tenyerünket.
Szóval meghámoztam a céklát és az almát, majd közepes kockákra vágtam őket. Egy lábosba tettem a kockákat, majd felhúzva vízzel, elkezdtem megfőzni őket. Mikor felforrta a víz, lehalkítottam a tűzhelyet és így főztem tovább, míg a cékla meg nem puhult. Időközben sóval, borssal és köménnyel ízesítettem a levest.
Miután megpuhult a cékla, a lábost hideg vízfürdőbe tettem, hogy gyorsan kihűljön, és csak azután kevertem hozzá a tejfölt. 
Utolsó lépésként botmixerrel pürésítettem a céklát és az almát. 

Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése