2018. február 3., szombat

Zserbógolyó



Egy zserbórajongó szülinapjára készült. Eredetileg zserbót szerettem volna sütni, de rájöttem, hogy ahhoz túl lusta vagyok. Így maradt ez a verzió.
Diót nem tudtam most szerezni, így bolti diópótlót használtam. A kekszet ledaráltam, majd összekevertem a diópótlóval és a lekvárral. (A lekvárt még nyáron én készítettem házilag)
Könnyen formálható masszát kell kapnunk.Ebből kb diónyi nagyságú golyókat gyúrtam. Pár percre a hűtőbe tettem, hogy megdermedjenek és könnyen be lehessen őket vonni csokival.
A 15 dkg csokit vízgőz felett felolvasztottam és összekevertem az olajjal. Levéve a gőzről a maradék csokival simára kevertem.
Szerettem volna a golyókat úgy bevonni a csokival, ahogy a nagyok csinálják, ám ehhez nem rendelkeztem semmilyen eszközzel. Így korszakalkotó ötletként a retró melegszendvicssütőm rácsát használtam. Szuper gondolat volt! Mindenkinek csak ajánlani tudom.
A golyókat a rácsra helyeztem, majd kanállal rájuk öntöttem a csokit úgy, hogy mindenhol belepje. A rácsnak köszönhetően a felesleges csoki az alatta elhelyezett tálra folyt, így azt újra fel tudtam használni. Fél órára a hűtőbe helyeztem, ennyi idő alatt pont megdermedt a csoki.
Apró muffin papírba csomagoltam őket.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése