2018. február 21., szerda

Teljes kiőrlésű tejes kifli

Sima kiflinek indult, de menet közben elfogyott a sima lisztem... meg a kefir. Így hát, összekutyultam mindent, amit a konyhában találtam. És milyen jól tettem! Nagyon finom lett, ezerszer jobb, mint egy volti, és pikk pakk el lehet készíteni. Íme a szuper recept 16 db kiflihez:

4 dl tejet langyosra melegítettem, hozzákevertem a cukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt. Pár perc alatt meleg helyen felfuttattam.
A két fajta lisztet átszitáltam, hozzáadtam a sót, a joghurtot, az olajat és az élesztős tejet.
Összekevertem, és addig gyúrtam, míg egy szép, rugalmas tésztát kaptam.
Ha nagyon ragadna a tészta, önthetünk hozzá még egy kis lisztet.

Letakarva meleg helyen kb. 30 perc alatt a duplájára kelesztettem.

A megkelt tésztát négy részre osztottam. Ebből a négy részből köröket nyújtottam. A köröket elnegyedeltem, és a hosszabb felétől felcsavartam őket, így kaptam meg a kifli formát. Fontos, hogy a kifli alján legyen vége a tésztának, így sütés közben nem fog szétnyílni.
A maradék tejet langyosra melegítettem, majd megkentem vele a kiflik tetejét.
További 20 percig hagytam kelni a tésztát.
180 °C-on előmelegített sütőben 15-20 perc alatt ropogósra sütöttem a kifliket.

Jó étvágyat hozzá!

Tipp: Kisebb méretben, sonkával töltve szuper nassolnivalót készíthetünk bulikra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése