2014. november 24., hétfő

Házi lekváros derelye

A tökös derelyémből végül szilvalekváros lett. Köszönet anyukámnak a finom házi lekvárért, nagyot dobott az egészen. Íme a recept:
Hozzávalók:
- lekvár
- 40 dkg liszt
- 2 tojás
- olaj
- csipet só
- 10 dkg cukor
- 20 dkg zsemlemorzsa

A morzsát és az olajat leszámítva a hozzávalókat összegyúrtam. A kapott tésztát nyújtódeszkán vékonyra kinyújtottam. A lekvárt apró adagokban a tésztára kanalaztam, majd ráhajtottam a tésztát, és félhold alakú kis batyukat készítettem (körbe összenyomkodtam a tésztát, hogy a lekvár bent maradjon).
Feltettem vizet főlni, majd a kis félholdacsákat beletettem kanállal. Amíg fel nem emelkedtek a víz tetejére, olajon zsemlemorzsát pirítottam. Mellesleg a zsemlemorzsa is házi volt. Az elkészült kis derelyéket végül meghentergettem a pirított zsemlemorzsában.
Tejföllel és porcukorral tálaltam.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése