2014. november 11., kedd

Mini sós perec

Gyerekek, gyerekek,
szeretik a perecet,
sósat, sósat,
jó ropogósat.
Aki vesz, annak lesz,
aki nem vesz, éhes lesz.

Hát én nem lettem éhes, megettem vagy húsz darabot. Isteni lett. Íme a recept:



Hozzávalók 32 darabhoz:
- 1 kg liszt
- 2 db tojás
- 2 dl olaj
- 5 dkg élesztő
- 5 dl tej
- 3 ek cukor
- 1 ek só

Sós máz:
- 1 ek só
- 3 ek liszt

Az élesztőt 1,5 dl langyos tejbe morzsoltam, kevertem hozzá 1 ek. cukrot, majd meleg helyen felfuttattam. Kimértem egy nagyobb tálba a lisztet, hozzá ütöttem egy db tojást, és belement még az olaj, a só, a tej és a cukor maradéka, valamint a felfuttatott élesztő.
Addig gyúrtam, míg egyenletes, kellemes állagú tésztát kaptam. Nyújtódeszkán 32 egyenlő részre osztottam a tésztát, golyókat gyúrtam belőle. Letakarva néhány percig hagytam kelni.
Ezt követően egyesével mindegyikből hosszú csíkot nyújtottam, majd perecformájúra hajtogattam.
Sütőpapíros tepsibe tettem őket, 9 db kényelmesen elfért egymás mellett. A maradék 1 db tojást felvertem és azzal kentem meg a perecek tetejét.
220 °C-on sütöttem őket 10-15 percig.
Miközben sültek összekevertem a lisztet és a sót, majd vízzel higítottam. Ebből készült a sós máz a perecek tetejére. Mikor már kezdtek barnulni 10 perc után, rácsepegtettem a mázat a tetejükre, majd további pár percig még visszatoltam a tepsit a sütőbe.
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése