2014. december 2., kedd

Apró pizzás csigák



A már többször elkészített kakaós csiga után megérkezett a pizzás változat is. Egy hirtelen ötlettől vezérelve sütöttem meg ezt ma este. Egyszerű, gyors és finom. Íme a recept:

Hozzávalók:
- 60 dkg liszt
- 10 dkg margarin
- 1,5 ek. só
- 1,5 tubus pizzakrém
- 2 tk. cukor
- 5 dkg élesztő
- 3 dl tej
- 2 db tojás (elhagyható)


Lényegében ugyan úgy készült, mint a kakaós csiga. 1 dl langyos tejbe belemorzsoltam az élesztőt, tettem bele egy kevés cukrot, majd meleg helyen felfuttattam. A margarint megolvasztottam, hozzáöntöttem a maradék tejet, a sót, 1 db tojást és a cukrot. Kimértem a lisztet és azt is a masszához adtam az élesztős tejjel együtt. Jól összegyúrtam. Kevés lisztet még tettem bele, mert túlságosan ragadt a tészta. Fél órára letakarva félretettem kelni.
Később a tésztát nyújtófán fél centi vékonyra nyújtottam, vékonyabbra, mint a kakaós csigát, így végeredményként kisebb csigákat kaptam. Érdemes ilyenkor négyzet alakúra nyújtani, mert különben a megkent tésztát miután feltekerjük, a végei túl kicsik lesznek.

Tehát a tésztát megkentem a pizzakrémmel. Én csak 1 tubusnyit használtam, de még bőven mehetett volna rá belőle. Feltekertem és letakarva még pár percig kelesztettem.
Egy tepsibe vágtam sütőpapírt, arra tettem a felkarikázott tésztát. A maradék 1 db tojást felvertem és megkentem vele a csigák tetejét. 200 °C-on 20 percig sütöttem őket. 28 apró csiga lett belőle.
Sajtot szórva a tetejére biztos még ennél is finomabb lett volna.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése