2014. december 4., csütörtök

Poltné féle almás pite


Egyik rokonomtól kaptam ezt a receptet. Nála kóstoltam és fel is faltam majdnem egy egész tepsivel. Ma elkészítettem, és nagyon finom lett. Az almás pite nagy kedvenc a családban, ezért örülök ennek  receptnek, így már bármikor tudok sütni a barátomnak. Íme a recept:
Hozzávalók:
- 400 g liszt
- 200 g zsír
- 1,5 - 2 kg alma
- 2 tojás és 1 sárgája
- zsemlemorzsa
- fahéj
- kevesebb, mint 1 dl tej
- 1 cs. sütőpor
- 1 cs vaníliás cukor
- 22 dkg cukor

A lisztet, a zsírt, 1 tojást, 1 sárgáját, a tejet, a sütőport, a vaníliás cukrot és 15 dkg cukort alaposan összekevertem és összegyúrtam. Egy könnyen formálható tésztát kaptam. Ha a zsír túl kemény érdemes felolvasztani egy kicsit. A tésztát 1 órára pihenni hagytam a hűtőben.
Az almát egy nagyobb lukú reszelővel lereszeltem és kinyomkodtam a levét. Fahéjjal és a maradék cukorral ízesítettem. Zsemlemorzsát kevertem hozzá, ez kicsit megfogta a még benne maradt levét az almának. 
A tésztát két részre osztottam. Kinyújtottam őket, az egyikkel kibéleltem egy sütőpapíros közepes méretű tepsit. Erre került az alma, majd a másik réteg kinyújtott tészta. A tetejét megszurkáltam villával úgy, hogy az alsó réteget is elérje a villa. Megkentem a maradék tojással.
180 °C-on 35-40 percig aranybarnára sütöttem. 30 perc után érdemes fordítani rajta.
Tálaláskor porcukrot szórtam a tetejére.
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése