2014. december 27., szombat

Azonnal süthető mézeskalács




Idén először sütöttem testvéri segítség nélkül mézeskalácsot, régebben mindig a nővérem készítette. Találtam egy nagyon egyszerű receptet, ráadásul még finom is. Érdemes kipróbálni! Íme a recept:
Hozzávalók 9 tepsire való kalácshoz:
- 7 bögre liszt
- 1 és 1/2 bögre porcukor
- 21 dkg margarin
- 3/4 bögre méz
- 3 tojás
- 3 tk. sütőpor
- 4 ek. mézeskalács fűszerkeverék





Miutánkimértem a mézet, megolvasztottam és egy keverőtálba öntöttem. Ugyan ezt tettem a margarinnal is, majd alaposan összekevertem a mézzel. Ehhez a masszához öntöttem apránként a lisztet, a porcukrot, a sütőport és a fűszerkeveréket. Még mielőtt teljesen összegyúrtam volna, hozzákevertem a tojásokat is.
Eleinte nagyon ragadt a tésztám, ezért szórtam hozzá még egy kevés lisztet, majd pár percig folyamatosan gyúrtam. Könnyen formázható tésztát kaptam. Apránként kinyújtottam és kiszúrtam belőle a (többnyire) karácsonyi formákat. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket. Nem kellett túl nagy helyet kihagynom 1-1 kalács között, mert szerencsére nem nőttek össze.

170 °C-on előmelegített sütőben kerek 8 percig sütöttem őket. Mikor kivettem a tepsit, a kalácsok még elég puhák voltak, de így lettek később tökéletesek. Ahogy kihültek egy kicsit, lezárható tetejű dobozba tettem őket és anyukám tanácsára betettem melléjük egy fél almát, mert attól állítólag puhák maradnak. Mindegy, hogy mitől, végül valóban puhák maradtak.
Ebből az adagból, ha jól emlékszem 9-10 tepsit tudtam megtölteni. Mivel elég későn sütöttem már, egy adagot eltettem másnapra a hűtőbe. Azzal a tésztával már kicsit nehezebben tudtam dolgozni, amíg fel nem melegedett egy kicsit.
Ez egy alap receptnek a triplája, tehát nevezhetjük ünnepi adagnak is. :)
Sok időm nem volt rá, de azért néhányat kidíszítettem. Felvert tojásfehérjéből, étkezési keményítőből és porcukorból készítettem cukormázat. A vékonyabb vonalak megfestéséhez fogpiszkálót használtam, a nyomózsákot idén nem volt erőm elővenni. Egy ideig hagynom kellett (volna) száradni a sütiket. (nagyon gyorsan elfogytak a színes darabok)
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése