2014. december 3., szerda

Lekváros linzer




Ma is egy kis édességre vágytam, így gondoltam összedobok egy kis linzert... Négy tepsit sikerült megtöltenem vele. De legalább találtam egy újabb desszertet, amihez fel tudtam használni anya finom házi szilvalekvárját. Íme a recept:
Hozzávalók:
- 400 g liszt
- 200 g hideg vaj
- 1 db tojássárgája
- 120 g porcukor
- 1 csipet só
- 1 cs. vaníliás cukor



A kimért liszthez hozzáadtam a hűtőből kivett vajat és a többi hozzávalót. Elkezdtem szétmorzsolgatni a vajat a lisztben, majd alapsan összedolgoztam, hogy gyúrható tésztát kapjak. Miután ezzel elkészültem, fóliába csomagolva 30 percig pihentettem a hűtőben.
A pihenő letelte után nyújtódeszkán 3-4 mm vastagságúra nyújtottam, majd kiszaggattam.
A felső réteg közepén lévő lukat én mindig egy labello kupakjával szoktam kivágni, mert az erre használatos kiszúrómat sose találom.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a kis linzereket, majd 180 °C-on 10 percig sütöttem őket.
Miután már kicsit kihűltek, az alsó rétegre lekvárt kentem, és rányomtam a tetejét. Porcukorral megszórtam a tetejüket.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése