2014. március 29., szombat

Angol muffin


Jó volt, finom volt, 1 perc alatt elfogyott:) Mostanában az angol óráinkra be szokott jönni a tanárnő egyik ismerőse, és ő említette ezt a muffint, aminek szerintem igazából semmi köze a muffinhoz :) Inkább nevezném zsemlének. A McDonald's-ban is találkozhatunk ezzel a muffinnal.


Íme a recept:
- 2,5 dl langyos tej
-1 és fél csomag szárított élesztő
-2 dl langyos víz
-2 ek. cukor
-1 és fél tk. só
-80 dkg liszt

 Ha van otthon kenyérsütő abban gyorsabban elkészíthető! Mivel én nem értek a mienkhez, maradt a hagyományos mód:) A langyos tejhez hozzáadjuk a cukrot, majd az élesztőt. Meleg helyen felfuttatjuk. Amíg az élesztő gombák teszik a dolgukat, mérjük ki a sót és a lisztet. A felfuttatott élesztőt és a langyos vizet ehhez öntjük majd hozzá. Folyamatos gyúrás közben idővel az eleinte ragadós masszából gyúrható tésztát kapunk. Egy órán át meleg helyen hagyni kell, hogy a duplájára keljen a tészta. Ezután még párszor átgyúrjuk azt kukoricalisztes gyúrófelületen, majd 1-1,5 cm vastagságúra kinyújtjuk. eredeti recept szerint 10 cm átmérőjű köröket szaggatnak a tésztából, én 6-7cm-eseket készítettem, így aranyosabb lett :) Mivel elég kicsik lettek a sütőpapíros tepsibe 9 db is elfért. Légkeverésen előmelegített sütőben 210°on sütöttem. Mikor a közepe már kezd barnulni, olyan 8-10 perc környékén, megforgattam őket, így a másik oldaluk is szépen megsült. Azt csak 5-8 percig hagytam a sütőben. A kis méretű muffinokból nekem 35 db jött ki. Félbetépve (nem vágva!) pirítóst is lehet belőle csinálni, és tojással, sajttal, baconnel meg lehet bolondítani. Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése