2015. február 22., vasárnap

Borsos tokány

Korábban már tettem fel egy brokkolis tokány receptet, de most itt van az eredeti recept, ahogy anyuka csinálja. Íme:
Hozzávalók:
- 1 kg csirkemell
- 1 db répa
- 3 db babérlevél
- só és bors
- citromlé
- 1 kis tejföl
- 1 fej hagyma
- 3 tk. cukor
- liszt
- olaj
- víz


A hagymát megpucoltam és kockákra vágtam, majd olajon megpároltam. A répát a hagymára reszeltem. A húst megmostam, felkockláztam és ezt is a hagymára tettem, akár csak a babérleveleket.. Sóval és borssal ízesítettem. Fedő alatt pároltam, néha megkevergettem. Mikor a hús már szinte teljesen elkészült hozzákevertem a cukrot és 3 fakanálnyi lisztet, ezzel besűrítettem. Annyi vizet öntöttem rá, hogy majdnem elepte a húst. Újra ízesítettem sóval és borssal. Mikor már rotyogott, hozzákevertem a tejfölt is és öntöttem bele másfél kupaknyi citromlevet, ettől kellemes pikáns ízt kapott.
Szarvacska tésztával tálaltam,
Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés: