2015. február 28., szombat

Öt ízű emeletes, avagy a Tank





Pár napja szerettem volna barátomnak kedveskedni egy finom süteménnyel, azonban lusta voltam receptek után kutatni, így végső megoldásként abból dobtam össze valamit, amit találtam otthon.
Elsőre a különböző szintjei nem teljesen illettek össze az alkotásomnak, de miután állt egy kicsit a hűtőben nekem nagyon ízlett. Mellesleg egy igen masszív édesség lett belőle, ezért is neveztük el itthon viccesen Tanknak. Íme a recept:






Hozzávalók:
1. réteg
- 15 dkg darált keksz
- 1 dl tej
- 4 dkg margarin
- 5 dkg porcukor

2. réteg
- 1 dl víz
- 1 bögre rizs
- 5 dl tej
- csipet só
- 2 ek. cukor
- 1 cs. vaníliás cukor

3. réteg
- 2 cs. pudingpor
- 8 dl tej
- 2-3 ek. cukor

4. réteg
- 25 dkg túró
- barack konzerv
- 2-3 ek porcukor
- 1 kis tejföl

A darált kekszet egy tálba öntöttem, hozzákevertem a porcukrot. A margarint felkockáztam és a tejjel együtt a kekszhez adtam. Jó alaposan összedolgoztam, hogy egy nyújtható tésztát kapjak.
Jó tanács: Ne tegyük a süteményt magas falú tálba, mert soha az életben nem fogjuk tudni egyben kiszedni belőle, maximum, ha az első szeletet szétbarmolva kikanalazzuk. Tanácsosabb egy magas falú lecsatolható oldalú tortaformát használni.
Miután elkészültem az első réteggel, feltettem 1 dl vizet főlni, közben kimértem a rizst és a tejet. Mikor felforrt a víz, ráöntöttem őket. Nagy lángon addig főztem, míg a tej felforrt. Ekkor beletettem a cukrokat és a sót. Lefedve lassú tűzön 15-20 percig főztem, míg a rizs meg nem puhult. Érdemes közben kevergetni, nehogy odakapjon az alja, és arra is figyeljünk, hogy a tej ne fusson ki. Ezt a réteget hideg helyen hagytam kihűlni.
A pudinghoz 6 dl tejet feltettem főlni. Közben a maradék 2 dl tejet összekevertem a két tasak tartalmával, valamint a cukorral. Mikor már forrt a tej, félre húztam a tűzről és folyamatos keverés mellett hozzáöntöttem a pudingporos tejet.Visszatettem a tűzre és addig melegítettem, míg rotyogni nem kezdett. Hideg helyen ezt is hűlni hagytam.
Az utolsó réteghez a túrót villával összetörtem, hozzákevertem a tejfölt és a porcukrot. A barackot apró kockákra vágtam és az is ment a túróba.
Én egy üvegtálban készítettem el a süteményt. Így szépen látszanak a rétegek, de valóban elég nehéz volt, kiszedni belőle az első szeletet.
A kekszet a tál aljába nyomkodtam, majd ráhalmoztam a tejberizst és a pudingot. Végül pedig rákerült a barackos túró is.
Jó étvágyat hozzá mindenkinek!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése