2014. június 6., péntek

Cukorborsós gombapaprikás

Barátom anyukájától kaptunk egy rakás cukorborsót, így most egy pár napig valószínűleg abból fogok főzni. Muszáj, mert így más nem fér be a fagyasztóba. Mára egy borsós gombapörköltet terveztem, de végül gombapaprikás lett belőle, ami szinte ugyan olyan lett, mint a gombás borsós ragum, annyi kivétellel, hogy ebben nincsen hús. Íme a recept:



Hozzávalók:
- 2 fej vöröshagyma
- 3-4 gerezd fokhagyma
- 35 dkg gomba
- 25 dkg cukorborsó
- 3 tk. pirospaprika
- 1 kis tejföl
- bazsalikom
- só és bors

A hagymákat meghámoztam, apróra vágtam és olajon megpároltam. Lehúzva a tűzről kicsit hagytam hűlni, majd beletettem a pirospaprikát. Visszatettem a tűzre és öntöttem rá egy kevés vizet, majd hozzáadtam a felszeletelt gombát. Fedő alatt puhítottam. Sóval és borssal ízesítettem. Mikor már majdnem megpuhult, beleöntöttem az edénybe a cukorborsót is. Tovább puhítottam.
A kis tejfölt egy kevés vízzel felhígítottam, majd néhány kanállal a paprikásom levéből hozzákevertem. Folyamatos keverés mellett a gombához öntöttem. Szükség szerint lehet még sózni, borsozni, esetleg bazsalikommal is megbolondíthatjuk.
Tésztával és némi reszelt sajttal tálaltam. 6 adag lett belőle.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése