2014. június 16., hétfő

Tarhonyás hús



Tegnap ebédre egy kis tarhonyás húst készítettünk. Nekem ez az egyik kedvencem. Íme a recept:
Hozzávalók:
- 70 dkg sertéscomb
- 50 dkg tarhonya
- 2 közepes hagyma
- 3 tk. pirospaprika
- só és bors
- majoranna

Először megmostam a húst és felkockáztam, akárcsak a hagymákat. A hagymát olajon dinszteltem. Mikor elkészült, ráöntöttem a húst. Kicsit félrehúzva hagytam hűlni, hogy belekerülhessen a pirospaprika. Sóval, borssal és egy kevés majoránnával ízesítettem. Fehéredésig pirítottam kicsit a húst, majd fedő alatt 1 órán át pároltam. Ha igényli, öntsünk rá pár deci vizet. Igazából egy pörköltet készítünk ilyenkor.
Mikor már majdnem letelt az 1 óra és a hús is szinte teljesen megpuhult, egy másik nagyobb edényben olajat hevítettem és ráöntöttem a tarhonyát. Kicsit megpirítottam, sóztam, és végül kb. 1 liter vizet öntöttem rá. Fedő alatt főztem 10-15 percig. Miután lejárt az idő, ráöntöttem a pörköltet és jól összekevertem. Fedő alatt 15-20 percig főztem őket együtt.
Tálaláshoz használhatunk tejfölt, vagy savanyú uborkát.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése