2014. június 3., kedd

Gombás husos rizottó


Ma egy gombás, disznóhúsos rizottót készítettem. Íme a recept:
Hozzávalók:
- 20 dkg gomba
- 35 dkg sertés karaj
- 1 fej vöröshagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 1,5 dl húsleves alaplé
- 2 dl rizs
- só és bors
- petrezselyem


A rizst olajon megpirítottam és dupla annyi vízzel felöntöttem, ízesítettem. Mikor már forrt lehalkítottam és fedő alatt pároltam, míg el nem fogyott a leve és meg nem puhult a rizs.
Közben a hagymát megpucoltam, felvágtam kisebb csíkokra és olajon megpuhítottam. Erre fokhagymanyomóval rányomta a fokhagymát. A hús felkockáztam, fűszereztem és a hagymára téve fehéredésig sütöttem. Közben feltettem főni 1,5 dl vizet és leveskockából alaplevet főztem. Mikor már felforrt, lehúztam a tűzről. Ezt öntöttem rá a húsra. Közepes lángon, fedő alatt pároltam puhára a húst.
A gombát megmostam és felszeleteltem. Mikor már megpuhult a hús, rátettem a gombát és fedő alatt tovább puhítottam azt is.
Mikor már a gomba is megfőtt, ráöntöttem a kész rizst és alaposan összekevertem. Szórhatunk bele egy kis petrezselymet is.
2 nagyobb adag jött ki belőle.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése