2014. június 7., szombat

Kürtöskalács

Már nagyon régóta ki szerettem volna próbálni ezt a receptet. Még nővérem mutatta egyszer. Ez a nap is eljött. Íme a recept:
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 1 tk. só
- 4 ek. cukor
- 3 dl tej
- 20 g élesztő
- 1 tojás
- 5 dkg olvasztott vaj


Az élesztőt 1 dl tejben 1 ek. cukorral felfuttattam. Egy keverőtálba tettem a lisztet, a tojást, a sót, a maradék cukrot és a tejet, majd az élesztőt. A vajat kell legutoljára. Alaposan összedolgoztam, majd hagytam kelni. Közben előkészítettem a papírtörlő gurigákat, amin később megsütöttem. A gurigákat alufóliába csavartam.
A tésztát kb 4-5 mm vastagra kell kinyújtani. Mivel én először sokkal vékonyabbra nyújtottam, nem is lett olyan jó, vagyis igazából finomnak finom volt, csakhogy egyáltalán nem lett puha. Elrettentő példának erről is tettem ide nektek képet. Szóval kinyújtottam és 2 cm vastagságú csíkokat vágtam belőle. A gurigákat megkentem olvasztott vajjal és rátekertem a tésztacsíkokat. A tésztát is megkentem vajjal. Ezt követte az ízesítés. Nekem a fahéjas a kedvencem, ezért egy őzgerinc formában összekevertem cukrot és fahéjat, majd abban forgattam meg a gurigára feltekert tésztát.
Egyszerre csak kettőt tettem a sütőbe. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem őket. Nagyon sok helyen azt olvastam, hogy grill fokozaton kell sütni 180 °C-on. Nos, nekem fogalmam sincs, hogy melyik a grill fokozat  sütőnkön, sőt az is lehet, hogy nincs is olyanunk. Tehát nem tudom megmondani, hogy melyik fokozaton sütöttem. A legfontosabb a sütésnél, hogy kb 1-2 percenként forgatni kell a kalácsokat, mert oda fog égni hamar. Én addig sütöttem őket, míg egyszer teljesen körbe nem értem a forgatással, azaz minden oldala szépen aranybarnára karamellizálódott. Miután kivettem a sütőből, újra az őzgerinc formába tettem és újra megforgattam a cukorban. Óvatosan kihúztam belőle a gurigát.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése