2014. június 15., vasárnap

Házi mogyoróvaj



Életemben nem ettem még mogyoróvajat, nem is gondoltam, hogy egyszer itthon el fogom készíteni. Azt hittem valami nagyon macerás az egész folyamat. De kiderült, hogy pont ellenkezőleg. Viszont magában a mogyoróvajban csalódnom kellett. Nem tudom, miért (talán a karamell barna színe miatt), mindig is azt hittem róla, hogy ez egy édes dolog, mint mondjuk a nutella. Azért egy kis lekvárral még az én tetszésemet is elnyerte. Íme a tényleg roppant egyszerű recept:



Hozzávalók: 
- 25 dkg sózott, pörkölt földimogyoró

Először én se hittem el, hogy tényleg csak annyi kell a mogyoróvajhoz, de végül beigazolódott a dolog. A mogyorót egy forgó késes aprítóba tettem (nekem Robochefem van itthon). 5-10 percig használtam a gépet, igaz, közben néhányszor megálltam, nehogy leégjen a kis masinám motorja. És voilá, kész is a mogyoróvaj.


Ahogy fent is említettem, kenyérre kentem és a tetejére lekvárt raktam.
Jó étvágyat hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése